Followers

Monday, October 20, 2014

cinta kita berdua Bab 14

Setelah 13 jam di dalam pesawat,akhirnya sampai sudah Sofia di bumi London.Setiap orang bergegas mendapatkan bagasi mereka.Sofia dan Qashfi mengambil masa agar tidak perlu menunggu lama.”Well Miss Sofia,it’s a great pleasure knowing and meeting you.It’s like I know you for a long time although it was just 13 hours in the flight.Oh,here is my name card.Feel free to call,text or meet me okay?”kata Qashfi sambil menghulurkan kad namanya.

“In shaa Allah if Allah wills it.It’s a great pleasure knowing you too Mr. Qashfi.Kalau saya free saya akan call awak but if I’m not...sorry Mr.Qashfi I just too busy with the assignment.”terang Sofia.”I’m sure that you will call me.Just trust me.When you need a shoulder or a boost up just give me a call okay? I will be there for you.A friend in needs is a friend in deed right?We are friend right Miss Sofia?”tanya Qashfi sambil merenung segenap wajah yang selama 13 jam dia bersama.

“Kalau kita bukan kawan...saya tak akan cerita kisah hidup saya dekat awak.Saya tak akan nak menangis depan awak...but unfortunately I cried infront of you.How embarrassing.”kata Sofia sambil menundukkan kepala.

“It’s okay Sofia.It’s not your fault.Everyone have feeling.I know it is hurt.Kalau simpan je nanti sakit tau” ujar Qashfi sambil mengenitkan mata.’Si nakal Qashfi...playful,caring,talkative,matured,tough and cheerful’analisa Sofia setelah meneliti Qashfi yang sedang sibuk berbual dengannya.Sofia mengelamun jauh membuatkan Qashfi berhenti berjalan tetapi Sofia masih berjalan maju ke hadapan.”Sofia!”laung Qashfi.Sofia segera berpaling ke arah Qashfi.”Biar saya hantar awak!”laung Qashfi sambil melayangkan kunci keretanya.

Setelah puas didesak akhirnya Sofia terpaksa mengikut Qashfi.”Yang awak bawak ni kereta siapa Qashfi?”tanya Sofia.”Oh this is my car.Saya suruh kawan saya hantarkan supaya tak susahkan dia orang nak ambil saya dekat airport.Kenapa?awak fikir saya curi?”terang Qashfi sambil memandang muka Sofia.”Err tak adalah.Mana saya nak tahu awak ada kereta dekat sini”jawab Sofia menutup malu.Qashfi ketawa mendengar jawapan yang keluar daripada mulut Sofia.

“Sofia,awak tahu tak yang awak ni terlalu comel?Saya boleh bayangkan setiap lelaki yang berkawan dengan awak mesti masuk hospital bahagia.”kata Qashfi sambil ketawa.”Apa pasal pulak?Saya tak buat apa-apa pun!”bentak Sofia.”Dia orang semua masuk hospital bahagia sebab setiap orang yang mengenali awak akan terpesona dengan personaliti awak.Nasib baik saya ni kebal tau!Kalau tak dengan saya sekali masuk hospital bahagia.Haha”balas Qashfi sambil ketawa kuat.

Sofia sudah memuncung.Dia bertindak untuk mendiamkan diri.Qashfi masih tidak henti ketawa.Setelah sekian lama Sofia lena dibuai mimpi manakala Qashfi menumpukan perhatian kepada pemanduannya.

“Hey sweet princess bangun.Kita dah sampai kat university awak ni”kejut Qashfi lembut.Sofia masih lagi lena di tempat duduk penumpang.”Pap!”bahu Sofia ditepuk oleh Qashfi.Statik satu tamparan kena tepat ke muka Qashfi.”Aduh!”Qashfi mengerang.

Sofia terpisat-pisat bangun setelah mendengar suara Qashfi mengerang.”Kita dah sampai ek?Eh, Qashfi kenapa pipi awak merah tu?”tanya Sofia sambil menunjuk pipi kanan Qashfi yang ketara merah.”Awak la tampar saya.Saya tepuk bahu awak perlahan je.Last-last saya yang dapat penampar”jawab Qashfi dengan wajah monyok.

“Erk sorry Qashfi! Ya Allah! Saya betul-betul tak sengaja. Maafkan saya Qashfi. I’ll make it up to you by treat you lunch?”tanya Sofia dengan wajah bersalah.”Erm okay but not today.Call me and I will decide it later”jawab Qashfi dengan nada selamba.

‘Dia ni memang tak putus asa nak dapat nombor aku ni’Sofia mengeluh.”Erm okay then.”Sofia mengalah akhirnya.”Good girl!”kata Qashfi sambil menunjukkan thumbs up.Sofia mengecilkan matanya tanda dia protes dengan tindakan Qashfi.

“Eh,awak mengantuk lagi ke? Jom kita settlekan cepat pendaftaran awak ni cepat awak boleh berehat”kata Qashfi dengan nada ambil berat.Makin Sofia mengecilkan matanya tanda dia benar-benar tidak suka dengan sikap Qashfi yang suka cakap lepas.”Tengok makin kuyu pulak mata awak.Okay awak jalan dulu….eh eh awak tunggu saya karang awak terlanggar apa-apa karang.”segera Qashfi mengeluarkan bagasi Sofia.

Sofia menepuk dahi apabila mendengar kata-kata yang keluar daripada mulut jejaka yang bernama Qashfi Aeril.”Sorry Mr.Qashfi but could you be faster because I’m so tired and I need to arrange my things when I reach my hostel.”kata Sofia sambil melemparkan senyuman tidak ikhlas.

“Okay my dear princess Sofia.Your command will be accomplish in 5 minutes”serentak itu Qashfi berlari dengan memegang bagasi Sofia.Sofia terlongo.”What just happen?!Did he just ran with all luggage?He’s a human or what?!”Sofia terpinga.Seketika baru dia tersedar yang dia tak tahu ke mana arah pejabat pendaftaran.’Good job Sofia!Bagus sangat-sangat kau ni’rungut Sofia.

Dia mengambil keputusan untuk menelefon Qashfi.’Entah-entah dia tu pun tersesat.Baik aku call je dia tanya dia dekat mana’fikir Sofia.Dua deringan dan panggilan dijawab.”Assalamualaikum,ini siapa ye?”suara pemanggil membuat Sofia terkedu.’Matang gila suara dia dalam telefon!’monolog Sofia dalam hati.”Urm wa’alaikumusalam,ni saya ni Sofia.Awak dekat mana tu?”tanya Sofia.

“Oh my dear princess Sofia!Saya dekat pejabat pendaftaran ni.Princess dekat mana ni?Princess cakap penat jadi kenapa tak sampai lagi?Don’t say that you’re lost my dear princess Sofia?”kata Qashfi dengan nada perli.’Aduh!mengena pulak telahan dia ni.Huwaaaaa!malu gila wey!’rungut Sofia dalam hati.”Urm let just say yes.I’m lost so do you mind to pick me up?I’m at the park near the fountain.”jawab Sofia dengan nada perlahan.”Okay I’m on my way now.Stay there!”jawab Qashfi lalu talian di matikan.

Dalam masa 5 minit Qashfi dah tercongok depan mata Sofia.Naik turun nafas Qashfi laju menandakan dia berlari daripada pejabat pendaftaran ke arah taman di mana Sofia berada.”Are you running?”Soalan pertama yang terpancul daripada mulutnya saat Qashfi berada di depan mata.”Yela mana lah tahu awak kena usik ke ape sebab tu saya berlari tu”jawab Qashfi dengan termengah-mengah.

“You don’t have to run.Erm…anyway mana awak tahu jalan dekat university ni?”Soal Sofia ingin tahu.”Hmm let just say that I studied here.”jawab Qashfi sambil tersenyum.’Oh My!no wonder dia tahu selok belok dekat university ni.Dia pernah belajar dekat sini rupanya.Alahai keciknya dunia!’monolog Sofia dalam hati.

Sofia membiarkan Qashfi mendahuluinya.’There’s something about him.He’s just too mystery.Well maybe as I being his friend it will reveal it slowly is it?’monolog Sofia dalam hati sambil memerhati jalan Qashfi.

“Hey princess Sofia,baik awak jalan sebelah saya nanti awak sesat lagi karang.Saya tak nak cari awak lagi tau biarlah awak sesat.”ugut Qashfi sambil tersengih.Sofia merengus lalu dia mempercepatkan langkahnya agar seiring dengan Qashfi.”So Mr.Qashfi awak kata awak pernah belajar dekat sini kan?awak ambil course apa?”soal Sofia ingin tahu.”Same course that you are taking now”jawab Qashfi sambil tersenyum.


‘Again!What a small world!Heh boleh la minta tolong dia kalau tak faham.Jyeah!’Sofia bermonolog sambil tersenyum.”Awak boleh je tanya saya kalau awak tak faham.In shaa Allah saya bantu awak.Kalau saya ingat lagi la.”kata Qashfi sambil tersengih.”Wow!you read my mind or what?”soal Sofia.”Your face shown everything princess Sofia.”jawab Qashfi dengan nada selamba.

No comments: