Followers

Thursday, January 30, 2014

Perniagaan baru fia =)

assalamualaikum...

apa khabar semua?fia harap korang sihat-sihat belaka...elok-elok fia duduk rumah...fia terfikir nak jual cupcake...dan bile fia tanya pendapat ibu...ibu fia pun agree..lagi pun..siapa yang tak suka coklat kek betul tak?terutama budak-budak...fia ingat nak jual cupcake dekat sekolah rendah...okla sambi-sambil tunggu adik-adik fia balik =) 

hari isnin fia dah start dah buat cupcake...adik fia jual dengan kawan-kawan dia...sekolah agama pulak fia tambah jual keropok,gula-gula....mula-mula fia malu jugak la..fia ajak ibu fia dengan esya teman fia sekali...ramai jugak la...dan first day cupcake fia semua habis...fia buat 54 biji cupcake dan semuanya habis dijual....

baru 3 hari fia berniaga fia dapat RM110....alhamdulillah...thanks to my sister...Jesnita yang banyak jualkan cupcake fia kat kawan-kawan dia...dapat la upah dalam RM6..okla for her age...=) ibu jugak banyak membantu fia...tunggu minggu lepas CNY ni..baru fia belanja ibu ayah makan sedap...=)

mula-mula fia nak jual cupcake tu...alahai...malu gile! XD yela...dah lama fia tak menjual...dulu jual nasi lemak...then sekarang jual cupcake pulak...lagi pulak seronok bila dapat sambutan yang menggalakkan daripada budak-budak...alhamdulillah sementara tunggu result ni...dapat la sikit duit..=)

oh..fia nak tukar fon...err BB ni buat fia stress je...asyik hang..lepas tu mencekik duit fia banyak-banyak...memang la fia sayang BB ni sebab hadiah yang ayah bagi untuk hari jadi fia...tapi dah memang tunggu nak kena baling je BB ni...fia nak tukar lenovo..dah cakap dekat ibu...dan dah cakap dekat ayah...tapi bila ayah fia nak beli..tu tak tahu..huwaaa fia nak tukar fon ni cepat...kalau tak sabar memang fia dah campak BB ni masuk lombong...

okla sampai sini je post fia kali ni...sampai bertemu dipost yang akan datang...assalamulaikum

No comments: